2.3.11

Noticias de literatura-97

Talía Teatro pon en escena Pelos na lingua:
queriamos facer un espectáculo entretido, divertido, sobre a lingua. Desta volta xogamos cos prexuízos arredor do galego, e non só arredor do galego. A idea é facer que os prexuízos queden á vista, xogar coas evidencias, non é convencer a ninguén de que fale galego ou non. Quixemos facer un espectáculo moi apegado á realidade, moi directo, no que se poidan recoñecer facilmente as situacións que se formulan. Está estruturado, como o outro, en sketches..." (Galicia Hoxe, 23-2-2011).
Rivadulla Corcón fala con Lupe Gómez no Galicia Hoxe (23-2-2011) por mor da publicación do poemario Os papeis do vagabundo:
No novo libro de Rivadulla Corcón hai un vagabundo que, de forma moi delicada e romántica, abandona poemas de amor baixo a cunca do café para unha camareira nas súas visitas a unha taberna preto do mar.
Lupe Gómez presenta A grafía dos mapas:
o novo libro de Lupe Gómez, mestura de poesía, teatro, fotografía e ensaio. Un libro que supón un chanzo máis no compromiso social da autora, que se rebela contra perdas como a memoria, a desesperanza ante o futuro, o "cárcere" no que vive hoxe Galicia (Galicia Hoxe, 24-2-2011).
Noticia da presentación d’ A grafía dos mapas no Galicia Hoxe, 25-2-2011.
Andrea Nunes Brións publica Todas as mulleres que fun:
o segundo poemario de Andrea Nunes Brións, que acaba de editar Corsárias. En palabras da autora, "un alento, unha procura, un buscar un construírmonos como nós mesmas queremos, en plural" (Galicia Hoxe, 24-2-2011).
Carlos González Reigosa presenta A agonía do león:
Unha reportaxe dun tempo de combate, represión, miseria e dor, novela policial, crónica de horribles sucesos, episodio bélico, novela psicolóxica, crónica de costumes, descrición dunha zona deprimida -La Cabrera, montaña case inaccesible no noroeste de León- ou como retrato da condición humana nunha situación límite. Así pode lerse A agonía do León, Esperanza e traxedia dos escapados, o ensaio de Carlos Reigosa publicado por primeira vez no 1996, e que volve agora saír do prelo, actualizado, da man de Xerais. (Galicia Hoxe, 25-2-2011).
Noticia da presentación d’ A agonía do león en Xornal de Galicia, 25-2-2011):
Reigosa aproveitou a presentación da súa obra– que o autor define como “unha conxunción de xéneros”– para reflexionar sobre o debate ao redor da recuperación da historia dos vencidos na contenda civil. “A nosa memoria histórica resulta que é moi débil, pero non debe saír dese estado para ir a unha forma torcida”, sentenciou o autor. Nese sentido, apuntou os dous xeitos nos que se pode desenvolver o traballo de recuperación. “Por unha banda, hai unha maneira de respectar os feitos históricos e contalos con precisión; pola outra, temos ese afán de traer os feitos ao presente dun xeito trapalleiro con fins utlilitarios”, explicou Reigosa, quen advertiu que “o preocupante agora” é que hai un “sectarismo excesivo” en moitas das obras sobre memoria histórica.
Noticia da presentación da reedición d’ A gonía do león en Galiciaé (24-2-2011)
Ana Romaní fala en El País (25-2-2011) de poesía e de Estremas:
Porque vivimos tempos durísimos e asistimos a unha serie de fracturas, de crebas, que nos levan a un lugar de abatemento, de cansazo, de sensentido. Como se fósemos corpos políticos exhaustos. Estremas é unha rebelión fronte a esa trama e a ese confinamento. O libro indaga neses dicursos e na posición dende onde participamos. Tamén fala do movemento, da acción.
Federica Montseny, Impresións dunha viaxe por Galicia en 1935. Noticia sobre a publicación da experiencia en El País 25-2-2011):
Impresións dunha viaxe por Galicia en 1935 relata a xira organizada pola Confederación Regional Galica da CNT. Nos anos da II República, o sindicalismo vermello e negro agrupaba no noroeste ás masas proletarizadas da costa e rexía, antes de máis, entre os traballadores do mar.
Unha achega ó anarquismo nesta terra atopámola no Galicia Hoxe (28-2-2011).
Elena Veiga publica Ironía para morrer en fucsia (Biblos):
A historia inicia coa confesión dun asasinato en plena catedral. Unha rapaza admite a un sacerdote que asasinou a Virgo23. Despois desa parte inicial, chea de diálogos absurdos e hábiles, a historia continúa cun segundo apartado no que fala o propio cura, que pouco ten home de deus. Ao final da novela, toma a palabra Virgo23, un personaxe estraño que fala dende a tranquilidade que lle dá a un estar morto (Xornal de Galicia, 26-2-2011).
Noticia da presentación de Morto en fucsia no Xornal de Galicia (2-3-2011).
Agustín Fernández Paz entrevistado por Ágatha dos Santos en Faro de Vigo (26-2-2011).
Anxos Sumai fala de lingua e literatura con Manuel Vidal Villaverde no Galicia Hoxe (28-2-2011).

Etiquetas: , , , , , , , , , ,

Ningún comentario: