1.4.14

Noticias de literatura-147. Marzo 2014

É de salientar que a primeira posta en escena de O refugallo tivese lugar o 19 de xaneiro do 2013 no Salón Teatro de Santiago, moito antes da súa publicación, e a cargo de Berrobambán (Laura Blanco Casás, El Correo Gallego, 01-03-2014).
Ruína é estafa. Devastación. Abandono. Explotación. Desmemoria. Narcotización
colectiva. Submisión. Pantomima democrática. E contra todas elas érguese Xesús Rábade Paredes no seu último poemario, Sobre ruínas (Alvarellos). Versos atravesados pola protesta, pola denuncia, e tamén pola esperanza (Montse Dopico, Praza Pública).
A primeira edición de do seu libro poético “Raíz de fenda” (Xerais), premio Johán Carballeira, esgotouse en tan só un mes. En dous meses Galaxia mandou ao prelo a segunda edición da novela “O último libro de Emma Olsen”, gañador do premio Repsol e ao tempo sorprendía con “A fuxida” (Biblos), o seu primeiro libro de literatura infantil (Sermos Galiza).
xa está dispoñible nunha edición en dobre deuvedé que recolle máis materiais extra arredor do escritor de Celanova (La Voz de Galicia, 04-03-2014).
[...] a través de Embora, acaba de ver la luz Cos ollos do avó, una obra orientada a niños y niñas a partir de diez años, en la que Concha Blanco adentra al lector en una situación paranormal a través de un abuelo y su nieto cuando visitan una aldea anegada por la construcción de un embalse (El Correo Gallego, 05-03-2014).
O punto de partida deste álbum reside nun feito absolutamente banal: Nicomedes, a pesar de ter unha boa cabeleira, ben visible na cuberta do álbum, así como vai pasando o tempo, perde todo o seu cabelo. Non conforme coa súa nova aparencia calva, procura, ao longo das páxinas, solucións cada vez máis orixinais para o seu problema (El Correo Gallego, 06-03-2014).
Con vinte anos o libreiro Pedro Vindel «aínda non sabía ler», lembraba na noite de onte Xesús Alonso Montero na sé da Real Academia Galega (RAG). Pero este rapaz, que estaba en Madrid pero nacera en Cuenca en 1865, era espilido e sabía preguntar (La Voz de Galicia, 06-03-2014).
La voz del escritor Carlos Casares, fallecido hace 12 años, guiará una ruta literaria por lugares de la ciudad de Ourense y Castro de Beiro relacionados con su vida y obras, gracias a la reproducción de discursos y lecturas que podrán escucharse mediante códigos QR (El Correo Gallego, 08-03-2014).
O Sempre en Galiza publicábase por vez primeira en Bos Aires o 10 de marzo de 1944. Desde o exilio, Castelao achegaba ao pensamento nacionalista o que estaba chamado a ser un libro fundamental (Sermos Galiza, 08-03-2014).
Con Anamnese a poeta Eli Ríos vén de gañar a segunda edición do Premio Lueiro Rey de poesía convocado polo concello de Fornelos de Montes e a Asociación de veciños O Cruceiro da Laxe. Despois de títulos como nós escoitando o badalo de Marienplatz (Espiral Maior, 2010) ou o recente Maria (O Figurante, 2013), Eli Ríos achéganos unha poesía que quere provocar preguntas e facer pensar (Sermos Galiza).
Na presentación de estrea, Manuel Guede cualificou esta peza de "referencial" dentro do teatro norteamericano e sinalou que a calidade da súa montaxe permitirá "dignificar" o teatro galego, que "vai estar á altura" (Galicia Hoxe,18-03-2014).
El libro "Galicia en Cuba. Lingua. Rosalía. Loitas" recupera en un mismo volumen tres obras que hacen referencia a la emigración gallega a Cuba durante más de un cuarto de siglo: "A lingua galega en Cuba", "Rosalía de Castro e Cuba" y "Galegos que loitaron pola independencia de Cuba" (El Correo Gallego, 18-03-2014).
Narra a investigación dunha xornalista sobre varios crimes nos que comparte protagonismo con pequenos bonecos de colección dos anos 80, que aparecen nos lugares onde se cometeron os asasinatos (Galicia Hoxe, 22-03-2014).
Eduardo Maroño, “A BD galega que vén”, Praza Pública. Unha ampla achega ao panorama da banda
deseñada en galego.
Contra a desesperanza que se impón, a escritora defende o activismo para cambiar o mundo.Parte da súa experiencia de vinte anos de traballo en cooperación internacional para apostar pola filosofía que subxace nos Grupos de Axuda Mutua, un “palleiro alternativo” que parte de dúas liñas de actuación que se encontran, o feminismo e a súa condición crítica (Sermos Galiza).

Ningún comentario: